فرماندار ابرکوه در همایش پایان سال شوراها و دهیاران روستاهای بخش مرکزی ابرکوه اظهار داشت: میهن اسلامی بر پایه تلاش آحاد مختلف مردم شکل گرفته است و سه ضلع شوراها، دهیاری ها و مردم نیز می توانند تحولات خوبی را در روستاها ایجاد کنند.
اسماعیل برزگرزاده افزود: با توجه به اینکه اعضای شوراها از مردم آن روستا هستند و به مشکلات روستا ها واقف هستند و همچنین اعتماد مردمی را جلب کرده اند و با کمک دهیاران می توانند به حل بسیاری از مشکلات روستاها کمک کنند و تاکنون نیز چنین بوده است.
وی خاطر نشان کرد:مشارکت و جلب وجلب توجه مردم از نقاط کلیدی در روستا ها به شمار می آید و شما باید در تمام زمینه ها و از جمله مسائل فرهنگی از این مشارکت ها استفاده کنید.
برزگرزاده افزود:انجام کارهای فرهنگی اید در روستاها جدی گرفته شود و تجربه نشان داده است روستاهائی که در این زمینه تلاش کرده اند از گزند و آسیب های ناشی از تهاجمات فرهنگی یشتر در امان مانده اند و گزند اخلاقی کمتری به مردم این روستاها وارد شده است.
وی یادآور شد:باید در مسائل اقتصادی نیز پتانسیل و ظرفیت های روستاها نیز شناسائی و با کارهای مشارکتی و تعاونی که متأسفانه کمتر مشاهده می شود برای مردم روستاها در آمد زائی کنید.
برزگرزاده افزود:با روند فعلی کشاورزی و از جمله عدم مصرف بهینه آب در این بخش نیاز به فرهنگ سازی و سوق دادن مردم به استفاده از روش های نوین آبیاری هستیم و شما نقش تأثیر گذاری در انجام این کار دارید.
وی تأکید کرد:دولت بدون کمک و مشارکت شما که در حقیقت مجریان و مدیران روستاها هستید موفق به انجام کارهای توسعه ای در روستاها نخواهد شد.
برزگرزاده افزود : با طرح های عملی و در آمد زا حلاوت و شیرینی مشارکت در کارهای جمعی را به مردم چشانید.
توجه دهیاران و شوراها به نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی روستائی و تقدیر از همکاری آنان در برگزاری سرشماری،اجرای برنامه های دهه فجر و انتخابات از دیگر اظهاران فرماندار ابرکوه بود.
وی همچنین در مورد حل برخی از مشکلات مطرح شده نیز اظهار داشت:در خصوص اجرای طرح هادی در چند روستا نیز اقداماتی صورت گرفته است که این مسئله برخی از مشکلات مطرح شده را حل خواهد کرد.
فرماندار ابرکوه همچنین درخواست رئیس شورای بخش مرکزی مبنی بر شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان را نیز پذیرفت.




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا